Prejsť na hlavný obsah

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Aplikačná časť AP OV BB

Aplikačná časť Akčného plánu otvoreného vládnutia mesta Banská Bystrica 2024 – 2026
1. Názov záväzku
1

Podpora integrácie a využívania nástroja Spolupracovňa v agende mestského úradu
Záväzok je zameraný na podporu integrácie a využívania nástroja Spolupracovne ako živého laboratória/platformy poskytujúcej metodickú podporu participatívnym a dialógovým procesom rôznych zainteresovaných aktérov, aby spoločne pracovali na kvalitných a inovatívnych riešeniach rôznych zložitých výziev, ktorým v súčasnosti čelí samospráva Banská Bystrica.

1.1. Časový harmonogram
2

Začiatok implementácie záväzku: apríl/2024
Koniec implementácie záväzku: august/2026

1.2. Hlavný implementačný subjekt v rámci mestského úradu
3

Oddelenie MsÚ:
Kancelária prednostky
Referát participácie a inovácie v oblasti otvoreného spravovania
Organizačné oddelenie
Oddelenie rozvojových aktivít
Oddelenie architekta mesta

1.3. Hlavný implementačný subjekt mimo mestského úradu
4

Dialogue Centre n.o.
NOVA Information Management School (Lisbon)

1.4. Ostatní aktéri zapojení do implementácie záväzku
5

Pracovná skupina v rámci mestského úradu
Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
Rada Spolupracovne
Sieť miest v rámci projektu Agenti Koexistencie
Externí experti

Opis záväzku
1.5. Definícia problému
6

Záväzok sa zameriava na podporu doposiaľ nesystematického využívania nástroja Spolupracovňa v rámci agiend mestského úradu. Nástroj Spolupracovňa vznikol v rámci prvého akčného plánu otvoreného vládnutia. Ambíciou je, aby Spolupracovňa fungovala ako živé laboratórium, resp. platforma, poskytujúca neutrálny a bezpečný priestor pre participatívne a dialógové procesy zainteresovaných aktérov z rôznych sektorov (v rámci mestského úradu, ale aj mimo neho). Zároveň má Spolupracovňa poskytovať metodickú podporu pre participatívne a dialógové procesy týchto rôznorodých aktérov pri hľadaní kvalitných a inovatívnych riešení komplexných výziev, ktorým v týchto dňoch čelí samospráva Banská Bystrica.

1.6. Status quo
7

Napriek niektorým úspešným participatívnym procesom a procesom spolutvorby, ktoré sa riešili s podporou nástroja Spolupracovne (napr. Ideathon v rámci Integrovanej územnej stratégie funkčnej mestskej oblasti Banská Bystrica, participatívny proces k obnove Mestského parku, participatívny proces k revitalizácii Zelených sídlisk, a pod.), Spolupracovňa nebola dostatočne integrovaná a využívaná v ďalších procesoch tvorby politík, kde bolo žiadúce implementovať kvalitnú metodológiu pre procesy spolutvorby a dialógu (napr. tvorba Programu rozvoja mesta). Spolupracovňa by mohla podporiť aj procesy spolutvorby a dialógu vo vnútri mestského úradu, napr. pri príprave projektových návrhov, akčných plánov, či v rámci projektového manažmentu.
Ďalšie užitočné využitie Spolupracovne vnímame aj v kontexte podpory dialógu medzi odborníkmi mestského úradu, externými odborníkmi a poslancami, vzhľadom na to, že formát Komisií MsZ, kde zvyčajne prebiehajú interakcie týchto aktérov, neposkytuje vždy dostatočný priestor pre kvalitné procesy spolutvorby a dialógu. V neposlednom rade, nástroj Spolupracovňa môže efektívne podporiť procesy dialógu a hľadanie riešení aj v kontexte tém, ktoré majú bezprostredný dopad na kvalitu života širokého obyvateľstva, vrátane zahraničných obyvateľov mesta (napr. téma Pešej zóny, téma integrácie zahraničných obyvateľov ) a tém, ktoré majú tendenciu prehlbovať polarizáciu (napr. projekt Flóra, Parkovanie).
Vzhľadom na nedostatočnú aplikáciu kvalitných procesov dialógu a spolutvorby, dochádza častokrát k nedorozumeniam, prehlbovaniu nedôvery a polarizácie a k riešeniam, ktoré dostatočne nevyužívajú potenciál kolektívnej inteligencie, ktorú v meste máme. Bariérami plnohodnotnejšieho využívania nástroja Spolupracovne sú, napr.: nedostatok kapacít pre realizáciu kvalitných participatívnych procesov a procesov spolu-tvorby, nedostatočné povedomie a spoločné porozumenie o možnostiach využívania Spolupracovne, absencia evaluačných procesov využívania tohto nástroja, absencia smernice ako so Spolupracovňou pracovať, ale aj rezistencia či nedôvera voči novému prístupu Spolupracovne.

1.7. Akčný krok
8

Záväzok je zameraný na podporu integrácie a využívania nástroja Spolupracovne v agendách mestského úradu (interne, externe) so zámerom podpory systematického využívania procesov územnej spolupráce, spolutvorby a dialógu zainteresovaných aktérov z rôznych sektorov pri riešení komplexných, resp. zložitých alebo polarizujúcich agiend/tém samosprávy. Zvýšenie využívania nástroja Spolupracovne chceme dosiahnuť prostredníctvom intervencií, ako sú napr.: zvyšovanie povedomia o tom, v akých situáciách a ako nástroj Spolupracovňa použiť, posilňovanie kapacít aktérov samosprávy na používanie nástroja Spolupracovňa,
vytvorenie fyzického priestoru Spolupracovne ako živého laboratória v rámci mestského úradu, testovanie využívania nástroja Spolupracovne v procesoch spolutvorby a dialógu odborníkov MsÚ v rámci projektového manažmentu, či pre podporu dialógu poslancov, odbornej verejnosti a odborníkov MsÚ v kontexte programov Komisií Mestského zastupiteľstva. V tejto súvislosti je tiež dôležité realizovať pravidelné hodnotiace a monitorovacie procesy využívania Spolupracovne prostredníctvom špecializovanej pracovnej skupiny, ktorá bude pôsobenie Spolupracovne monitorovať v rámci pravidelných stretnutí.

1.8. Príspevok záväzku k riešeniu problému
9

Očakávané výstupy po implementácii záväzku zahŕňajú: zvýšené porozumenie, motiváciu a schopnosť, resp. kapacity na využívanie Spolupracovne, zvýšenie počtu tém a agiend, ktoré budú riešené s podporou Spolupracovne, skvalitnenie procesov spolutvorby v rôznych oblastiach verejných politík s bezprostredným dopadom na kvalitu riešení, ktoré takýmto procesom vzniknú, ale aj kvalitu vzájomných vzťahov v meste.

1.9. Dlhodobá vízia otvoreného vládnutia, ktorej sa tento záväzok týka
10

Záväzok bezprostredne súvisí s víziou otvoreného vládnutia, ktorá znie nasledovne: V Banskej Bystrici bude samospráva postavená na princípoch otvorenej a systematickej komunikácie a spolupráce s obyvateľmi, združeniami, podnikateľmi a inými subjektmi, vo všetkých oblastiach týkajúcich sa života obyvateľov a rozvoja mesta.

1.10. Hodnoty otvoreného vládnutia, ku ktorým záväzok prispieva
11

Prístup k informáciám
Občianska participácia
Zúčtovateľnosť
Spolupráca

1.11. Zdroje potrebné na dosiahnutie záväzku - približne 40000 eur,
12

ktoré sú čiastočne zabezpečené

1.12. Doplňujúce informácie
13

Prostredníctvom projektu AGENTS OF COEXISTENCE mesto získalo finančné prostriedky na testovanie niektorých záväzkov AP OV BB 24-26 a tiež prístup ku komunite odborníkov a ďalším mestám EÚ na vymieňanie skúsenosti a vzájomné učenie. Zdrojom finančnej podpory potrebnej na realizáciu záväzkov je aj Integrovaná územná stratégia funkčnej mestskej oblasti Banská Bystrica, ktorá bude financovaná prostredníctvom Operačného programu Slovensko 21-27 (OPS 21-27). OPS 21-27 je nástrojom SR, prostredníctvom ktorého sa efektívne investujú prostriedky EÚ naprieč regiónmi. Plnenie tohto záväzku zodpovedá opatreniam definovaným v OPS 21-27 v rámci cieľa 5 – Európa bližšie k občanom, konkrétne nasledovným opatreniam:
• Opatrenie 5.1.1: Rozvoj administratívnych a analyticko-strategických kapacít miestnych samospráv, vrátane aktivít: implementácia koncepčných prístupov založených na princípoch otvoreného vládnutia a dlhodobé vzdelávanie zamestnancov verejnej správy na získanie potrebných zručností (OPS, s. 430: https://eurofondy.gov.sk/wp-content/uploads/2022/11/221115PSKFinal.pdf )
• Opatrenie 5.1.2: Zvyšovanie kvality verejných politík a odolnosti demokracie prostredníctvom spolupráce s občianskou spoločnosťou a partnermi zo samosprávy, vrátane aktivít: rozvoj spolupráce a participácie v rámci sektorových, medzisektorových a medzinárodných partnerstiev v tvorbe, implementácii a hodnotení verejných politík, strategické plánovanie a prípravy a implementácie projektov na miestnej úrovni (OPS, s. 431: https://eurofondy.gov.sk/wp-content/uploads/2022/11 /221115PSKFinal.pdf )

1.13. Míľniky /Výstupy
14

• tvorba manuálu/metodiky Spolupracovne
• identifikácia priestoru a revitalizácia priestoru pre účely Spolupracovne
• informačná kampaň o možnostiach využitia nástroja Spolupracovňa
• vytvorenie a implementácia vzdelávacieho programu pre budovanie kapacít na využívanie nástroja Spolupracovňa
• smernice o využívaní nástroja Spolupracovne v projektovom riadení MsÚ, na podporu procesov dialógu medzi členmi komisií, poslancami a odborníkmi z mestského úradu, na podporu procesov strategického plánovania a dialógu s verejnosťou
• vytvorenie a pravidelné stretávanie sa pracovnej skupiny zodpovednej za monitorovanie a hodnotenie využívania Spolupracovne v meste (interne, externe)

2. Názov záväzku
15

Rozvoj základne ambasádorov (agentov zmeny/inovátorov) a budovanie kapacít pre podporu inovácie otvoreného vládnutia/spravovania (interne i externe)

2.1. Časový harmonogram
16

Začiatok implementácie záväzku: apríl 2024
Koniec implementácie záväzku: august 2026

2.2. Hlavný implementačný subjekt v rámci mestského úradu
17

Oddelenie MsÚ:
Kancelária prednostky /Referát participácie a inovácie v oblasti otvoreného spravovania
Oddelenie rozvojových aktivít

2.3. Hlavný implementačný subjekt mimo mestského úradu
18

Dialogue Centre n.o.
NOVA Information Management School (Lisbon)

2.4. Ostatní aktéri zapojení do implementácie záväzku
19

Pracovná skupina v rámci mestského úradu
Kancelária primátora
Oddelenie architekta mesta
EF a PF, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
Akadémia Umenia, Banská Bystrica
Rada Spolupracovne, v súčinnosti so študentmi
Únia miest
Sieť miest v rámci projektu Agenti Koexistencie

Opis záväzku
2.5. Definícia problému
20

Inováciu v oblasti otvoreného vládnutia, resp. spravovania vecí verejných v našom možno považovať za komplexný inovačný proces, ktorý sa týka kultúrnej zmeny v spôsobe správy vecí verejných, resp. transformácie hierarchických spôsobov fungovania na fungovanie v dialogickom, participatívnom spôsobe. Zároveň je cieľom inovačného procesu nadobúdanie potrebných zručností a schopností týmto spôsobom fungovať. Inovácia tohto typu je dlhodobou a komplexnou výzvou, preto je žiaduce, aby sa v meste,
prípadne aj v medzimestskom priestore, rozšírila existujúca aktívna základňa úzkeho kruhu ambasádorov (agentov zmeny z radov podnikateľského či akademického sektora, poslancov, či interných aktérov v rámci mestského úradu), ktorí sa budú do inovačných snáh v oblasti otvoreného vládnutie, resp. spravovania aktívne zapájať, podporovať rozvoj a zviditeľňovanie iniciatívy OGP v meste, ale aj cielene rozvíjať svoje zručnosti v oblasti otvoreného spravovania. Bez širšej podpory a kapacít, môže inovácia v otvorenom vládnutí napredovať len veľmi pomaly a obmedzene.

2.6. Status quo
21

Napriek existujúcej aktívnej základne ambasádorov otvoreného vládnutia, resp. spravovania v meste, ktorí sa koncentrujú okolo novovzniknutého Referátu pre participáciu a inováciu v oblasti otvoreného spravovania či Rady Spolupracovne (neformálneho poradného orgánu Iniciatívy pre otvorené vládnutie v meste), kapacity na podporu rozvoja inovačného procesu v oblasti otvoreného vládnutia – externe, ako aj vo vnútri mestského úradu, sú stále obmedzené. Niektoré z dôvodov doposiaľ absentujúcej širšej aktívnej základne ambasádorov zahŕňajú – polarizácia, ktorá spôsobuje absenciu chápania inovácie pre podporu otvoreného spôsobu spravovania ako spoločnej vízie či hodnoty, nedostatočné porozumenie o potrebe tejto inovácie, nedostatok zručnostného či znalostného vybavenia pre podporu rozvoja a implementácie tohto typu inovácie, rezistencia, nedôvera a strach spájaný s fenoménom zmeny, osobné či politické záujmy, stále dominantný vplyv pôvodného spôsobu spravovania a pod.
Aktuálne dochádza k rôznym experimentálnym intervenciám, ktorých cieľom je podporiť inováciu v oblasti otvoreného spravovania, ktorých výsledok však nie je vždy úspešný – napr. výstupy niektorých participatívnych procesov nie sú pretavené do praxe, prípadne participatívne procesy spolutvorby absentujú tam, kde by mali byť.

2.7. Akčný krok
22

Záväzok je zameraný na posilňovanie základne ambasádorov (agentov zmeny /inovátorov) a budovanie kapacít pre podporu inovácie otvoreného vládnutia, resp. spravovania (z externých radov i z radov mestského úradu), ako aj na depolarizačnú misiu v našom meste. Posilňovanie základne ambasádorov otvoreného vládnutia, resp. spravovania plánujeme podporiť cez rozvoj partnerstiev s relevantnými univerzitnými fakultami pri podpore inovácie v oblasti otvoreného spravovania, prostredníctvom posilnenia statusu Rady Spolupracovne ako poradného orgánu primátora, či prostredníctvom neformálnych team-buildingových aktivít s (potenciálnymi) ambasádormi z radov občianskej spoločnosti, biznis sektora, či samotného mestského úradu.
Ďalšie aktivity budú zahrňovať budovanie kapacít ambasádorov otvoreného vládnutia prostredníctvom špecializovaných workshopov, ale aj prostredníctvom konceptu tzv. komunity praxe, zameranej na výmenu know-how, znalostí a skúseností medzi ambasádormi otvoreného vládnutia a inovácií v iných mestách, v našom meste, ako aj vo vnútri mestského úradu. Plánujeme realizovať aj aktivity zamerané na širšiu informačnú kampaň o procesoch otvoreného vládnutia, resp. spravovania – v meste, ale aj vo vnútri mestského úradu.

2.8. Príspevok záväzku k riešeniu problému
23

Medzi očakávané výstupy po splnení záväzku patrí celkové posilnenie rozvoja a akcelerácie inovácie v oblasti otvoreného vládnutia, resp. spravovania, širšia podpora a posilnenie základne ambasádorov otvoreného vládnutia, resp. spravovania (z externých radov, ale aj z radov mestského úradu), posilnenie ich kapacít (zručnosti a schopnosti otvorene spravovať), zvýšenie ich motivácie zapájať sa do inovácie otvoreného vládnutia. Očakávame, že z dlhodobého hľadiska, prostredníctvom kvalitného rozvoja otvoreného vládnutia v našom meste, podporíme všeobecnú schopnosť mesta čeliť mnohým súčasným komplexným krízam a výzvam prostredníctvom, čo sa prejaví aj v posilnení schopnosti mesta zabezpečovať inovačné procesy aj v iných oblastiach politiky, ako sú inovácie v oblasti digitalizácie, udržateľné inovatívne riešenia pre klimatické zmeny atď.

2.9. Dlhodobá vízia otvoreného vládnutia, ktorej sa tento záväzok týka
24

Záväzok súvisí s víziou otvoreného vládnutia v meste, ktorá znie nasledovne: „V Banskej Bystrici bude samospráva postavená na princípoch otvorenej a systematickej komunikácie a spolupráce s obyvateľmi, združeniami, podnikateľmi a inými subjektmi vo všetkých oblastiach týkajúcich sa života obyvateľov a rozvoja mesta.“

2.10. Príspevok záväzku k napĺňaniu hodnôt otvoreného vládnutia
25

Vytvorenie a rozvoj základne ambasádorov otvoreného vládnutia, resp. spravovania priamo posilňuje inovačný proces v oblasti otvoreného vládnutia, ktorého dôsledkom bude systematická aplikácia hodnôt otvoreného vládnutia – akými sú prístup k informáciám, občianska participácia, zúčtovateľnosť a spolupráca v meste Banská Bystrica.

2.11. Aké zdroje sú potrebné na dosiahnutie záväzku? - približne 16 000 eur
26

zdroje sú zabezpečené

2.12. Míľniky / výstupy:
27

• priebežná informačná kampaň o Iniciatíve pre otvorené vládnutie a identifikácia nových “ambasádorov” pre otvorené vládnutie (externe, ako aj vnútri mestského úradu)
• vzdelávacie workshopy so zameraním na rozvoj zručností v oblasti otvoreného vládnutia, vrátane oblasti depolarizačných stratégií
• transformovanie Rady Spolupracovne na poradný organ primátora a vytvorenie štatútu Rady Spolupracovne
• budovanie partnerstiev s akademickou obcou prostredníctvom memoránd
• Konferencia k otvorenému vládnutiu a ad hoc podujatia zamerané na výmenu skúsenosti miest v oblasti otvoreného vládnutia
• neformálne aktivity teambuilduingového charakteru s ambasádormi otvoreného vládnutia a členmi Spolupracovne (za účasti politického a výkonného vedenia samosprávy)
• študijné návštevy domácich a zahraničných inšpiratívnych miest/organizácií
• nastavenie a realizovanie efektívneho formátu a konceptu pravidelného a neformálneho spôsobu stretávania sa odborníkov mestského úradu a vedenia zameraného na podporu rozvoja a budovania kapacít pre otvorené vládnutie, resp. spravovanie a rozvoja ďalších súvisiacich inovácií (rozvoj konceptu „ Interné raňajky“) v rámci MsÚ

3. Názov záväzku
28

Využitie nástroja Spolupracovňa vo vybraných agendách mestského úradu

29

Využitie nástroja Spolupracovňa pre podporu procesov spolu-tvorby vo vybraných agendách mestského úradu. Konkrétne plánujeme Spolupracovňu využiť na podporu procesu spolutvorby Programu rozvoja bývania v Banskej Bystrici a na podporu procesu rozvoja medzisektorových inovačných partnerstiev pri riešení aktuálnych komplexných výziev s dôrazom na oblasť energetickej udržateľnosti

3.1.Časový harmonogram
30

Začiatok implementácie záväzku: marec 2024
Koniec implementácie záväzku: august 2026

3.2. Hlavný implementačný subjekt v rámci mestského úradu
31

Oddelenie MsÚ:
Oddelenie architekta
Oddelenie rozvojových aktivít
Referát participácie a inovácie v oblasti otvoreného spravovania
Kancelária primátora

3.3. Hlavný implementačný subjekt mimo mestského úradu
32

Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
NOVA Information Management School (Lisbon)

3.4. Ostatní aktéri zapojení do implementácie záväzku
33

Centrum komunitného organizovania, n.o.
Dialogue Centre, n.o.
Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
Členovia Rady Spolupracovne
Sieť miest v rámci projektu Agenti Koexistencie

Opis záväzku
3.5. Definícia problému
34

V súčasnosti samospráva rieši mnoho zložitých výziev a reaguje na rôzne krízy, ktoré si vyžadujú aktiváciu kolektívnej inteligencie a know-how, aby mohla nachádzať kvalitné, inovatívne a udržateľné riešenia k takýmto výzvam. To si vyžaduje implementáciu kvalitných procesov spolutvorby rôznorodých zainteresovaných aktérov (ako sú napr. úradníci mestského úradu, poslanci, sektoroví experti, výskumné inštitúcie, súkromné subjekty, občianske rady, obyvatelia, iné mestá a pod.). Spomedzi rôznych takýchto zložitých výziev potrebuje samospráva v súčasnosti riešiť aj proces spolutvorby Programu rozvoja bývania a proces rozvoja medzisektorových inovačných partnerstiev s cieľom vytvárania inovatívnych riešení na podporu energetickej udržateľnosti v meste.

3.6. Status quo
35

Jednou z komplexných výziev, ktorým sa mesto musí venovať, je proces spolutvorby nového Programu rozvoja bývania, ktorý bude adekvátne reflektovať na aktuálne potreby všetkých obyvateľov mesta efektívne reagovať na rôzne aktuálne trendy či externé vplyvy. Ďalšou komplexnou výzvou, ktorou sa mesto aktuálne zaoberá, je potreba vytvárania inovatívnych riešení pre energetickú udržateľnosť v meste. Takéto komplexné výzvy si vyžadujú riešenia, ktoré je možné vytvárať len prostredníctvom inovatívnych medzisektorových partnerstiev, avšak v našom meste zatiaľ takéto partnerstvá vytvorené nie sú, takisto s rozvojom komplexných inovačných ekosystémov nemá mesto skúsenosť.
Pri obidvoch vyššie uvedených procesoch je potrebné zabezpečiť facilitačné, komunikačné, kooperačné a koordinačné aktivity, pretože procesy spolutvorby a rozvoj inovačných ekosystémov zahŕňajú zložité procesy interakcií a spolupráce medzi zainteresovanými stranami z rôznych sektorov na princípe tripartitnej alebo niekedy štvorstrannej spolupráce (zahŕňajúc podniky, univerzity, výskumné inštitúcie a organizácie verejného alebo tretieho sektora).

3.7. Akčný krok
36

Cieľom záväzku je aplikovať nástroj Spolupracovňa na procesy spolutvorby a dialógu rôznych zainteresovaných aktérov a pre podporu rozvoj inovatívnych medzisektorových partnerstiev pri hľadaní riešení v rámci zložitých agiend mestského úradu, konkrétne v rámci agendy rozvoja bývania a energetickej udržateľnosti. Procesy spolutvorby v rámci Spolupracovne budú monitorované a vyhodnocované. Výstupy efektívneho monitorovania a vyhodnocovania proceosv by mali vyústiť do návrhu metodiky spolutvorby a definovaní efektívnych modelov spolupráce s podporou využitia nástroja Spolupracovne pri riešení komplexných výziev. Ambíciou záväzku je tiež zabezpečiť workshop, resp. sériu workshopov zameraných na oblasť zvyšovania porozumenia a zručností pre rozvoj inovačných medzisektorových ekosystémov. Poznatky z tohto procesu budú môcť byť samozrejme zužitkované pri ďalších podobných procesoch.

3.8. Príspevok záväzku k riešeniu problému
37

Očakávané výstupy a výsledky po implementácii záväzku vo všeobecnej rovine zahŕňajú zvýšenie využitia nástroja Spolupracovne v rámci samosprávy pri riešení zložitých výziev, ako aj skvalitnenie kapacít zamestnancov, resp. odborníkov samosprávy facilitovať procesy spolutvorby a rozvoja medzisektorových partnerstiev. Záväzok konkrétne podporí procesy spolutvorby v dvoch špecifických oblastiach verejných politík, ktoré by mali vyústiť do vytvorenia novej, modernej a efektívnej stratégie rozvoja bývania v meste a do vytvorenia a rozvoja inovatívneho medzi-sektorového partnerstva pre riešenia energetickej udržateľnosti v meste. Z dlhodobého hľadiska by záväzok mal prispieť k rozvoju a implementácii efektívnych riešení výziev v oblasti bývania a energetickej udržateľnosti v meste.

3.9. Dlhodobá vízia otvoreného vládnutia, ktorej sa tento záväzok týka
38

Záväzok súvisí s víziou otvoreného vládnutia v meste Banská Bystrica, ktorá znie nasledovne: V Banskej Bystrici bude samospráva postavená na princípoch otvorenej a systematickej komunikácie a spolupráce s obyvateľmi, združeniami, podnikateľmi a inými subjektmi vo všetkých oblastiach týkajúcich sa života obyvateľov a rozvoja mesta.

3.10. zdroje potrebné na dosiahnutie záväzku?
39

približne 40 000 eur, čiastočne zabezpečené

3.11. Doplňujúce informácie
40

Zdrojom finančnej podpory potrebnej na realizáciu záväzkov je aj Integrovaná územná stratégia funkčnej mestskej časti Banská Bystrica, ktorá bude financovaná prostredníctvom OPS 21-27. Plnenie tohto záväzku zodpovedá opatreniam definovaným v OPS 21-27:
• Opatrenie 5.1.1: Rozvoj administratívnych a analyticko-strategických kapacít miestnych samospráv, vrátane aktivít: implementácia koncepčných prístupov založených na princípoch otvoreného vládnutia a dlhodobé vzdelávanie zamestnancov verejnej správy na získanie potrebných zručností
(OPS, s. 430: https://eurofondy.gov.sk/wp-content/uploads/2022/11/221115PSKFinal.pdf)
• Opatrenie 5.1.2: Zvyšovanie kvality verejných politík a odolnosti demokracie prostredníctvom spolupráce s občianskou spoločnosťou a partnermi zo samosprávy, vrátane aktivít: rozvoj spolupráce a participácie na sektorových, medzisektorových a medzinárodných partnerstvách v tvorba, implementácia a hodnotenie verejných politík, strategické plánovanie a príprava a implementácia projektov na miestnej úrovni (OPS, str. 431: https://eurofondy.gov.sk/wp-content/uploads/2022/11 /221115PSKFinal.pdf)
• Opatrenie 1.1.1: Podpora „Medzisektorových inovačných partnerstiev“, keďže existujúca inovačná úroveň VÚC naznačuje potrebu budovania regionálnych inovácií prostredníctvom vytvárania a rozvoja silných medzisektorových inovačných partnerstiev na miestnej úrovni (OPS, str. 83: https://eurofondy.gov.sk/wp-content/uploads/2022/11/221115PSKFinal.pdf)

3.13. Míľniky /výstupy:
41

• nový Program rozvoja bývania
• záverečná hodnotiaca správa z procesu spolutvorby Programu rozvoja bývania
• seminár/workshop na tému medzisektorových inovačných partnerstiev
• vznik a fungovanie inovačného medzisektorového partnerstva pre energetickú udržateľnosť
• záverečná hodnotiaca správa z procesu rozvoja a spolutvorby inovačného medzisektorového partnerstva pre energetickú udržateľnosť
• metodické odporúčania pre procesy spolutvorby, efektívnych modelov spolupráce a rozvoja inovačných medzisektorových partnerstiev

Potvrdenie

Please log in

Heslo je príliš krátke.

Zdieľať