Príloha č.4
Mechanizmus integrovaných územných investícií predpokladá vysokú mieru Integrácie investičných a neinvestičných akcií v konkrétnom vymedzenom území funkčnej mestskej oblasti jadrového mesta Banská Bystrica vychádzajúcu z analýzy identifikácie špecificky miestnych potrieb územia. Integráciu je možné dosiahnuť na rôznych úrovniach, najmä:
• tematická integrácia – kombinácia aktivít v rámci viac ako jedného špecifického cieľa politiky súdržnosti EÚ, P SK a iných programov EÚ,
• územná integrácia – kombinácia aktivít bez ohľadu na administratívne hranice obcí, podpora spoločných projektov viacerých územných samospráv a ostatných aktérov,
• organizačná integrácia – kombinácia činností rôznych zainteresovaných strán a partnerov v území, ¬spolupráca rôznych typov organizácií,
• vertikálna a horizontálna integrácia - spolupráca rôznych úrovní a partnerov, od miestnej úrovne a komunity po národnú až medzinárodnú spoluprácu, medziobecná alebo aj medzi komunitami,
• finančná integrácia – IÚI môže integrovať aktivity podporené prostredníctvom CLLD alebo iných mechanizmov a kombináciou rôznych finančných nástrojov a zdrojov.
Keďže koncept integrácie investičných a neinvestičných akcií nie je v súčasnosti dostatočne legislatívne dostatočne upravený, vychádza len z neformálnych skúseností a pilotných riešení a overených prístupov v zahraničí, napriek tomu navrhovaný implementačný mechanizmus umožňuje integráciu na všetkých úrovniach a rôzneho charakteru zameranú na očakávané výsledky a dopad. Účelom zriadenia Rád partnerstva a Kooperačných rád je zabezpečenie interakcie a zosúladenie strategických rámcov a akcií územných aktérov minimálne prostredníctvom vzájomného informovania o investičných a neinvestičných prioritách a plánovaných investičných a neinvestičných akciách za účelom hľadania synergií a komplementarity v implementácii intervencií v konkrétnom území a v monitorovaní výsledkov a dopadov realizovaných konkrétnych intervencií.
Miera integrácie je dôležitá už v prípravnej fáze strategických dokumentov a návrhov intervencií a vyžaduje si koordináciu aktérov v území, zlaďovanie ich očakávaní, kde nezastupiteľnú úlohu majú tematické pracovné skupiny a konzultácie s aktérmi až po úroveň dosahovania konsenzu o priorizácii intervencií, udržateľnosti a orientácii na výsledok/dopad. Proces tvorby integrovaných investičných balíčkov je znázornený na nasledujúcom obrázku č. 4.1. a predstavuje posun od individuálnych projektov cez integrované projekty až po integrované tematické alebo územné investičné balíčky. Podrobnejší popis návrhu integrovaných investičných balíčkov je uvedený v tejto časti strategického dokumentu a jednotlivé investičné a neinvestičné akcie sú detailnejšie popísané k Prílohe Databáza akcií IÚS FMO Banská Bystrica, Príloha č. 3.
Obrázok 4.1. : (odkaz)
Zdroj: Vlastné spracovanie
Pri tvorbe návrhu IÚS a následných aktualizáciách sa prihliadalo na uplatnenie pravidiel tematickej koncentrácie pre Európsky fond regionálneho rozvoja pre Cieľ politiky súdržnosti 1 – Inovatívnejšia Európa (CP1) a Cieľ politiky súdržnosti 2 – Zelená Európa (CP 2) na regionálnej úrovni, t. j.: • min. 25 % zdrojov na CP1 a 30 % na CP2 v rámci menej rozvinutých regiónov (v celej SR okrem Bratislavského samosprávneho kraja),
Proces tvorby integrovaných investičných balíčkov (ďalej len „ IIB“) v jednotlivých krokoch: Kroky 1 – 6 boli súčasťou úvodnej fázy prípravy IÚS FMO Banská Bystrica a opakujú sa ako súčasť procesu aktualizácie IÚS BB, ďalšie kroky upravujú príslušné metodické pokyny Riadiaceho orgánu (RO, MIRRI) alebo interné predpisy AK UMR.
1. Tvorba databázy akcií (členovia RT a TPS FMO BB, príp. aj verejnosť vytvárajú otvorenú a pravidelne aktualizovanú databázu, AK UMR koordinuje proces).
2. Tvorba návrhu zámeru IIB a jeho aktualizácia po aktualizácii databázy akcií (členovia RT FMO BB a predsedovia TPS FMO BB pripravia návrh IIB, AK UMR koordinuje proces). Každý PZ IÚI je priradený do príslušného IIB.
3. Prediskutovanie integrovaného charakteru zámeru IIB (TPS vypracujú odporúčania k IIB, AK UMR koordinuje proces).
4. Vypracovanie formuláru budúceho projektového zámeru IÚI (partneri vypracujú formulár PZ IÚI zaradeného do IIB, AK UMR koordinuje proces). V prípade spoločných projektových zámerov IÚI partneri určia vedúceho partnera, ktorý spoločne s AK UMR koordinuje proces prípravy PZ IÚI.
5. Posúdenie súladu zámeru akcie/PZ IÚI s cieľmi IÚS BB a príslušných strategických dokumentov napr. IÚS BBSK a regionálnych sektorových stratégií (AK UMR a KR posúdi súlad).
6. Predbežné posúdenie zámeru akcie/PZ IÚI - vypracovaného PZ IÚI (AK UMR môže projektové zámery predložené budúcimi žiadateľmi konzultovať s Regionálnym centrom MIRRI, vypracuje odporúčanie pre KR FMO Banská Bystrica a minimálne informuje príslušnú TPS ).
7. Odborné posúdenie zámeru akcie/ PZ IÚI príslušnou tematickou pracovnou skupinou a vypracovanie stanoviska je dobrovoľné na základe rozhodnutia AK UMR alebo KR UMR BB .
8. Výber/schvaľovanie zámerov akcií/PZ IÚI je predmetom rokovania KR UMR BB, ktorá môže PZ IÚI schváliť alebo odporučí iný postup, AK UMR schválený PZ IÚI zaradí do zásobníka akcií a následne sa riadi metodickými usmerneniami RO. V prípade iného rozhodnutia KR UMR BB koordinuje proces a informuje žiadateľa o ďalšom postupe.
9. Vypracovanie žiadosti o poskytnutie NFP pre schválenú akciu/PZ IÚI realizujú partneri/žiadatelia a vypracujú individuálne žiadosti o NFP, AK UMR koordinuje proces a priebežne konzultuje. AK UMR zaradí vypracovanú a vloženú ŽoNFP do ITMS2021+ do monitorovacieho hárku IÚS FMO BB.
10. Konanie o žiadosti o NFP sa monitoruje prostredníctvom informačného monitorovacieho systému ITMS 2021+, Riadiaci orgán/sprostredkovateľský orgán vydá rozhodnutie o NFP).
11. Schválenie finančnej podpory (žiadateľ a Riadiaci/Sprostredkovací orgán uzatvoria zmluvu o poskytnutí NFP, hlavný partner a partneri uzatvoria osobitné samostatné zmluvy).
12. Úspešný žiadateľ informuje AK UMR BB o schválení finančnej podpory za účelom monitorovania a hodnotenia IÚS BB.
Databáza investičných a neinvestičných akcií IÚS FMO Banská Bystrica bola vytvorená participatívnym procesom a k 30. 11. 2023 bolo do databázy zaradených spolu 191 individuálnych investičných a neinvestičných akcií mesta Banská Bystrica a obcí na území FMO BB, z toho bolo v prvej fáze identifikovaných 7 spoločných akcií s plánovanou realizáciou na úrovni SPR Banská Bystrica – Brezno, 3 spoločné investičné akcie FMO Banská Bystrica a FMO Zvolen (cez dve SPR v BBSK). Investičné akcie boli zoradené prioritne podľa tematických oblastí, ktoré nadväzujú na priority, strategické oblasti a špecifické ciele IÚS Banská Bystrica a následne podľa stavu pripravenosti. Aktualizácia databázy sa realizuje pravidelne a minimálne 2-krát ročne k 30.6 a 31.12. príslušného roku, ak KR UMR BB nerozhodne inak. Databáza akcií umožňuje výber intervencií podľa viacerých kritérií vrátane povinných kritérií, ak KR UMR BB rozhodne o uplatnení doplnkových výberových kritérií alebo si to vyžadujú podmienky poskytnutia príspevku príslušnej výzvy pre PZ IÚI uplatní sa príslušný súbor výberových a hodnotiacich kritérií. Návrh integrovaného investičného balíčka vychádza z databázy investičných a neinvestičných akcií s čiastočnou priorizáciou založenou na troch výberových kritériách a územnej dohode aktérov a to: stav pripravenosti, fázovanie akcií a komplementarita a očakávaný príspevok akcie k výsledkom a dopadu. Databáza akcií ako zoznam akcií územných aktérov vrátane SEP je uvedený v samostatnej Prílohe 3 dokumentu.
Obrázok 4.2.: (odkaz)
Zdroj: vlastné spracovanie
Integrovaný investičný balíček (IIB) je súbor vzájomne prepojených a súvisiacich investičných a neinvestičných akcií, ktorého realizácia ako celku je minimálne potrebná pre naplnenie niektorej z priorít Integrovanej územnej stratégie alebo viacerých špecifických cieľov a jeho realizácia je financovaná z viacerých zdrojov.
IIB predstavuje investičné portfólio územia umožňuje flexibilitu a komplexnú odpoveď na potreby územia. Jadrom IIB je investičná alebo neinvestičná akcia alebo súbor investičných a neinvestičných akcií tzv. bezpečný alebo strategický PZ IÚI, ktorých realizácia rozhodujúcim spôsobom prispieva k naplneniu ukazovateľov IÚS a má významný dopad na rozvoj územia.
Ostatné akcie, ktoré sú doplnkové je možné realizovať v rámci IIB, pričom ich realizácia nemá rozhodujúci vplyv na výstup/výsledok a dopad IIB ( predpokladaný maximálny 20% podiel na plnení ukazovateľa).
boli zoskupené do 3 integrovaných investičných balíčkov. Vzťah medzi prioritami IÚS a IIB UMR Banská Bystrica je uvedený v nasledujúcej tabuľke 4.1. .
Tabuľka 4.1.: Vzťah medzi prioritami IÚS FMO Banská a IIB FMO Banská Bystrica (odkaz)
Zdroj: Vlastné spracovanie
- problémy a výzvy, na ktoré IIB reaguje,
- zameranie IIB a prepojenie na strategické oblasti,
- špecifické ciele IIB,
- prepojenie na ciele PHRSR/IÚS FMO Banská Bystrica, PRM Banská Bystrica 2030, Program Slovensko a Plán obnovy a odolnosti, resp. iné programy EÚ,
- Súlad s inými schválenými strategickými dokumentmi, sektorovými stratégiami,
- Očakávané výsledky IIB a príspevok IIB k vybraným ukazovateľom IÚS BB,
- Požiadavky na národnú, regionálnu a subregionálnu úroveň (vertikálna územná a tematická integrácia), koordinácia.
bola predmetom predbežných rokovaní zástupcov FMO Banská Bystrica s MIRRI a ostatnými sektorovými ministerstvami a BBSK v rámci spracovania návrhu a aktualizácie IÚS FMO Banská Bystrica (návrh december 2021 – november 2022, aktualizácia verzia 2.0 apríl 2024 – september 2024). Investičné a neinvestičné akcie tvoriace IIB sú a budú predmetom rokovania Kooperačnej rady FMO Banská Bystrica. Obrázok 4.3 (odkaz) ukazuje kombináciu integrácie horizontálnej, vertikálnej, finančnej a tematickej na úrovni integrovaného investičného balíčka, kde „ľavý“ stĺpec predstavuje integráciu na miestnej úrovni a „pravý“ stĺpec na vyššej ako miestnej úrovni. Miestna úroveň predstavuje výber akcií/projektov, ktoré sa budú realizovať najmä samosprávou alebo inými aktérmi na území funkčnej mestskej oblasti Banská Bystrica alebo výber projektov, ktoré by mohli byť zvýhodnené v dopytovom systéme alebo financované z vlastnej alokácie a sú rozdelené na dve skupiny podľa miery dopadu na bezpečné/strategické a doplnkové. Regionálna a národná úroveň a výber akcií/projektov, ktoré sa budú realizovať verejnou správou a ich organizáciami alebo inými aktérmi na území funkčnej mestskej oblasti Banská Bystrica alebo výber projektov, ktoré by mohli byť zvýhodnené v dopytovom systéme alebo financované čiastočne z vlastnej alokácie a rozdelené na dve skupiny podľa miery dopadu.
Obrázok 4.3: Príklad Integrovaného investičného balíčka - Intervenčná matica IIB (odkaz)
Vysvetlivky:
• VS - verejná správa • O - ostatní/SEP
Zdroj: vlastné spracovanie
Priorita 1 IUS FMO Banská Bystrica IIB reaguje na problémy a výzvy
● dlhodobý demografický vývoj - odchod mladých ľudí z územia, neatraktívnosť pracovného trhu, nesúlad ponuky a dopytu na trhu práce,
● nedostatok inovácií a nedostatočné podmienky pre inovačné prístupy v prioritných sektoroch,
● nedobudovaný ekosystém vzdelávania a kariérneho poradenstva,
● dopyt po nových formách vzdelávania v kontexte celoživotného vzdelávania,
● priemerná kvalita vzdelávania, nerovnosti vo vzdelávaní
● vysoké emisie a hluková záťaž z dopravy v území, vysoký podiel IAD
● nedostatočná bezpečnosť dopravy (vysoký podiel súkromnej prepravy obyvateľov, hustota dopravy na cestách, stav cestnej infraštruktúry),
● nedostatočná dopravná dostupnosť vybraných častí územia ekologickou dopravou,
● nedostatočne využitý potenciál na rozvoj cestovného ruchu a KKP
● vytvoriť podmienky pre zvýšenie inovačnej výkonnosti a vznik nových atraktívnych pracovných príležitostí v perspektívnych odvetviach,
● zlepšiť kvalitu a dostupnosť vzdelávania a poradenstva vrátane infraštruktúry vzdelávania,
● zvýšiť rozsah a kvalitu poskytovaných služieb v oblasti cestovného ruchu a kultúry,
● zlepšiť kvalitu, bezpečnosť a udržateľnosť dopravnej infraštruktúry ,
● vytvoriť podmienky pre udržateľné a ekologické formy mobility .
SC: Zvýšiť atraktivitu mesta pre občanov, investorov, podnikateľov a návštevníkov
Globálny cieľ I.: Dosiahnuť vyšší ekonomický rast mobilizáciou vnútorného potenciálu
1.1 Zvýšiť počet návštevníkov a ich výdavky v Banskej Bystrici.
1.2.1 Zvýšiť počet podnikov v meste a zlepšiť ich ekonomické výsledky.
1.2.2 Znížiť mieru nezamestnanosti.
1.3. Vytvoriť vhodné podmienky na rozvoj vedy a výskumu s prepojením na prax.
1.4 Podporiť udržateľnú zamestnanosť a tvorbu pracovných miest v kultúrnom a kreatívnom sektore a stimulovať rozvoj kreatívneho talentu a netechnologických inovácií.
2.1.1 Skvalitniť fungujúci systém na podporu rozvoja ľudských zdrojov v oblasti školstva v meste.
2.1.2 Zvýšiť úroveň vzdelávacieho procesu.
2.1.3 Posilniť spoluprácu inštitúcií v školstve.
3.1 Vytvoriť optimálnu ponuku dopravnej obslužnosti územia dobudovaním komunikačnej siete a integráciou všetkých druhov dopráv.
SC 1.1. Zvyšovať konkurencieschopnosť a atraktivitu mesta
SC 2.1. Rozvíjať mesto ako inovatívne vzdelávacie centrum pre znalostnú a digitálnu ekonomiku
SC 3.1. Budovať moderný a udržateľný systém mobility
SC 7.2. Podporovať rozvoj kultúry a jej infraštruktúry
Počas prípravy strategického dokumentu a aktualizovaných verzii 1.0 – 1.n v prípade obcí Kynceľová, Badín, Vlkanová, Hronsek a Nemce boli špecifické ciele IIB v navrhovaných programoch 1,2,7,9. Ak obec nemala zverejnený platný východiskový strategický dokument (obce Slovenská Ľupča, Špania Dolina, Harmanec, Nemce, Horné Pršany a Tajov, Kordíky a Riečka) sa posudzoval súlad na úrovni BBSK a v prípade ostatných obcí bol súlad navrhovaných špecifických cieľov IIB nasledovný:
Obec Horná Mičiná – ciele Priority 1 a Priority 2 a najmä ciele 2.1., 2.2.
Obec Malachov – ciele Priority 3
Obec Môlča – nemá definované ciele pre obec samostatne (spoločné PHRSR)
Obec Králiky - ciele priority 1 a Priority 3
Obec Selce – Strategický zámer obce 3,1 a 6
*Poznámka: k 20.1. 2022, platné a schválené dokumenty
Počas aktualizácie strategického dokumentu vo verzii 2.0 sa vychádzalo zo strategických platných schválených dokumentov obcí k 30. 6. 2024 a návrhu PRM mesta Banská Bystrica 2030 a súlad navrhovaných špecifických cieľov IIB bol posúdený.
SC 1.1: Zvyšovať konkurencieschopnosť a atraktivitu mesta
SC 2.1: Rozvíjať mesto ako inovatívne vzdelávacie centrum pre znalostnú a digitálnu ekonomiku
SC 3.1: Budovať moderný a udržateľný systém mobility
IIB vychádza z inovačného potenciálu akademických, vedecko-výskumných a vývojových inštitúcií v FMO Banská Bystrica a možnosti inovácií v oblastiach: zdravotníctvo, IT, služby a potenciálu územia v oblasti ekonomického rozvoja.
Intervencie sú zamerané na podporu výskumu, vývoja a inovácií, podporu tvorby nových pracovných miest, budovanie inovačných centier, podporu nízkoemisných dopravných a logistických systémov ako súčasť mobility v území, sieťovanie subjektov. Sieťovanie subjektov verejnej správy, MVO, akademického a podnikateľského sektora umožní prípravu a realizáciu nových, inovatívnych a udržateľných spoločných riešení, vytvorenie lepších podmienok pre vzdelávanie a nových atraktívnych pracovných miest. Pôjde o podporu rôznych podnikateľských aktivít, sieťovanie subjektov v oblasti VaV, aplikáciu inovatívnych riešení, digitalizáciu procesov, kybernetickú bezpečnosť, vzdelávanie pracovníkov samosprávy, podporu spoločných projektov samosprávy a VO. IIB vychádza tiež z identifikovaných potrieb v oblasti vzdelávania, trhu práce a podpory nízko kvalifikovanej pracovnej sily.
Pôjde o vytvorenie podmienok pre rozvoj spektra dostupných vzdelávacích aktivít v kontexte celoživotného vzdelávania a poradenstva pre všetky vekové skupiny s dôrazom na neformálne a záujmové vzdelávanie. IIB obsahuje aktivity zamerané na integráciu znevýhodnených skupín obyvateľstva (vzdelávanie, práca a poradenstvo), vrátane podpory komunitných služieb a iniciatív. Pôjde aj o podporu pracovných miest pre nízkokvalifikované skupiny obyvateľstva v sociálnych podnikoch Funkčná mestská oblasť Banská Bystrica patrí medzi územia s veľkým potenciálom pre udržanie a prilákanie obyvateľstva v produktívnom veku a to môže vytvárať tlak na kvalitnú vzdelávaciu infraštruktúru od MŠ až po rôzne formy celoživotného vzdelávania. Ide nielen o zlepšenie materiálno- technického vybavenia, ale aj o zabezpečenie dostatočného množstva kvalitných ľudských zdrojov, spoluprácu poskytovateľov vzdelávania, podporu cieleného záujmového vzdelávania IIB obsahuje najmä aktivity inkluzívneho vzdelávania s prepojením podporu sociálneho podnikania, podporu zeleného verejného obstarávania a obstarávania so sociálnym aspektom, systém podporovaného bývania, komunitné iniciatívy so zameraním na aktívne začleňovanie pre jednotlivé cieľové skupiny. Infraštruktúrne intervencie sú zamerané na zlepšenie dopravnej obslužnosti, rekonštrukciu a budovanie cestnej infraštruktúry, zvýšenie bezpečnosti dopravy (úprava nebezpečných cestných úsekov). IIB predpokladá postupnú integráciu dopravného systému, podporu preferencie verejnej hromadnej dopravy (zmeny v organizácii dopravy, nahradenie časti osobnej automobilovej dopravy verejnou dopravou, zvýšenie intenzity železničnej dopravy medzi Zvolenom a Banskou Bystricou a zavedenie smart riešení v doprave.
Pôjde tiež o opatrenia zamerané na zníženie hlukovej záťaže z dopravy, rozvoj elektromobility, ekologizáciu MHD (nákup nízkoemisných autobusov MHD), zlepšenie parkovacej politiky a budovanie cyklodopravnej infraštruktúry pre dennú mobilitu obyvateľov (prepojenie verejnej dopravy a cyklodopravy). Súčasťou IIB je aj podpora cykloturistiky (budovanie a prepojenie cykloturistických trás, budovanie záchytných parkovísk, obstaranie autobusov s priestorom na prevoz bicyklov, prepojenie cyklistiky a cestovného ruchu, vytvorenie cyklookruhu medzi mestami a obcami, aj v prírode, cyklotrasy k minerálnym prameňom a po lesných cestách, vytvorenie ponuky pre cykloturistov na strávenie víkendu v území). Priaznivé podmienky pre rozvoj cestovného ruchu v území FMO BB, a to na mestský a kultúrno-poznávací cestovný ruch, šport a turistiku, zdravotný a vidiecky cestovný ruch je viazaný na dostupnosť územia (mobilita), inovácie (nové produkty, digitalizácia) a spoluprácu aktérov. Predpokladajú sa investičné akcie zamerané na rozvoj infraštruktúry a produktov cestovného ruchu založených na kultúrnom a prírodnom dedičstve regiónu. Je potrebné orientovať sa na modernizáciu a dobudovanie priestorov pre kultúrne a spoločenské podujatia, prepojenie kultúrnych a kreatívnych centier v území a ich profiláciu (ekológia, kúpeľníctvo, remeslá...), vytváranie podmienok integrovaného manažmentu cestovného ruchu a kreatívneho priemyslu, ochrany a rozvoja kultúrneho a prírodného dedičstva.
● spoločné projekty a aktivity aktérov v území,
● zvýšenie počtu zapojených subjektov do rozvoja územia,
● rast podnikateľskej aktivity v priemysle a službách,
● nové vedecko-výskumné aktivity,
● aplikácia smart a inovatívnych riešení v samospráve,
● zapojenie nadaných a talentovaných mladých ľudí do riešenia potrieb územia.,
● zrekonštruované a novovybudované prvky dopravnej infraštruktúry,
● zvýšenie podielu nemotorovej a osobnej dopravy,
● nové digitálne služby v doprave,
● zavedenie prvkov udržateľnej a inteligentnej mobility,
● zvýšenie kapacity statickej dopravy,
● rast podnikateľskej aktivity v kreatívnom priemysle a cestovnom ruchu,
● nové produkty CR,
● aplikácia smart a inovatívnych riešení v samospráve,
● zlepšenie dostupnosti atraktivít v území prostredníctvo verejnej a nemotorovej dopravy
Príspevok IIB k naplneniu ukazovateľov IÚS FMO Banská Bystrica a P SK: ukazovatele budú sledované na úrovni schválených a realizovaných projektových zámerov IÚI
● Ekonomická aktivita v nových odvetviach, rast podnikateľskej aktivity
● Inovácie vo verejnej správe
● Kapacity novej/modernizovanej alebo zrekonštruovanej infraštruktúry
● Používatelia nových služieb
● Regionálna integrovaná územná stratégia Banskobystrického kraja (vrátane IÚS mestskej funkčnej oblasti krajského mesta Banská Bystrica) na roky 2014 -2020 v znení aktualizácií
● IÚS BBSK (do roku 2022)
● Integrovaná územná stratégia Banskobystrického samosprávneho kraja na roky 2022 – 2027 ( s dôrazom na priority SPR Banská Bystrica – Brezno)
● príslušné sektorové stratégie a koncepcie na úrovni obcí a mesta Banská Bystrica, ktoré nie sú spracované na celé územie FMO Banská Bystrica (územné plány a pod.)
Medzi investične a časovo najnáročnejšie fázované investičné akcie sú zaradené intervencie v oblasti udržateľnej mobility, ktoré si vyžadujú zvýšenú mieru koordinácie aktérov ako napríklad IDS BBSK, sieť cyklodopravných a cykloturistických trás, rozvoj vzdelávacej infraštruktúry.
● Podpora budovania inteligentných miest a regiónov
● Odborné vzdelávanie v kontexte priemyselnej revolúcie 4.0
● Rozvoj štruktúry vzdelávania (ERDF aktivity)
● Budovanie administratívnych a analyticko- strategických kapacít miestnych a regionálnych orgánov
● Kvalitnejšie verejné vládnutie a otvorené vládnutie
● Rozvoj verejnej osobnej dopravy
● Cesty II. A III. triedy / SPR Banská Bystrica – Brezno
● Miestne komunikácie / SPR Banská Bystrica – Brezno
Komponent 3 – Udržateľná doprava
Komponent 6 – Dostupnosť, rozvoj a kvalita inkluzívneho vzdelávania na všetkých stupňoch
Komponent 7 – Vzdelávanie pre 21. storočie
Komponent 8 – Zvýšenie výkonnosti slovenských škôl
Komponent 9 – Efektívnejšie riadenie a posilnenie financovania vedy, výskumu a inovácií
Komponent 14 – Zlepšenie podnikateľského prostredia
● Strategický cieľ FMO BB 1.3. Zručnosti pre 21.storočie pre všetkých
● Strategický cieľ FMO BB 1.1.Zvýšiť inovačnú výkonnosť a výkonnosť mestskej ekonomiky
● Strategický cieľ FMO BB 1.2.Vybudovať moderný a udržateľný dopravný systém
● Strategický cieľ FMO BB 1.4. Podporiť zhodnocovanie kultúrneho dedičstva
● Strategický cieľ FMO BB 3.4. Inteligentná mestská funkčná oblasť a mesto Banská Bystrica
Investičné a neinvestičné akcie je možné integrovať rôznym spôsobom a to minimálne – územne, vecne/tematicky, finančne a organizačne. IIB je primárne integrovaný územne horizontálne a vertikálne tematicky a územne.
Návrh IIB obsahuje predovšetkým navrhované alebo plánované intervencie verejnej správy. Je úlohou AK UMR koordinovať proces spolupráce so SEP a integrovať všetky plánované investičné a neinvestičné akcie na organizačnej úrovni.
Zdieľať