Prejsť na hlavný obsah

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Changes at "PROGRAMOVÁ ČASŤ"

Avatar Administrátor

Telo (Slovenčina)

  • -STRATEGICKÁ PRIORITA I. - PROSPERUJÚCE MESTO
  • -STRATEGICKÁ OBLASŤ 1. HOSPODÁRSKY RAST A MIESTNA EKONOMIKA
  • -Pre udržateľný rozvoj a zabezpečenie prosperity súčasných a budúcich generácií obyvateľov sa mestoBanská Bystrica do roku 2030 stane dynamicky sa rozvíjajúcim, konkurencieschopným a atraktívnymkrajským mestom s cielene formulovanými politikami a účinnými akciami orientovanými na vytváraniepodmienok pre lepšiu prosperitu všetkých aktérov územnej spolupráce, podnikateľov, inštitúciíceloživotného vzdelávania, inštitúcií verejnej správy, organizácií občianskeho sektora a obyvateľov mesta.
  • -Dynamicky sa rozvíjajúca inovatívna mestská ekonomika orientovaná na konkurencieschopnéobchodovateľné sektory generuje pre samosprávu mesta dostatočné zdroje pre vyvážený a udržateľnýúzemný a strategický rozvoj, pre investície do inovácií, vzdelávania, digitalizácie, dopravy a zlepšovaniakvality mestského prostredia a verejných služieb.
  • -Produktivita miestnej ekonomiky, efektívnosť medzisektorovej a viacúrovňovej spolupráce poskytujú dobre spravovanej samospráve dostatočnú stabilitupre poskytovanie kvalitných verejných služieb orientovaných na všeobecné blaho jej obyvateľov vrátanezačleňovania ohrozených skupín obyvateľstva do života a ekonomiky mesta. Cestovný ruch je súčasťoumestskej ekonomiky a cielene využíva miestne zdroje a služby. Súčasne sa podieľa aj na komercializáciiproduktov kultúrneho a kreatívneho priemyslu a kultúrnych aktív.
  • -STRATEGICKÝ CIEĽ 1.1. Zvyšovať konkurencieschopnosť a atraktivitu mesta
  • -Očakávaná zmena Mesto Banská Bystrica bude zvyšovať dynamiku rastu a konkurencieschopnosti miestnej ekonomiky vrátanezvyšovania celkovej atraktivity územia mesta s cieľom prilákať nových investorov, talenty a zvyšovaťnávštevnosť. Investície do spolupráce a podpory aktérov územnej spolupráce prinesú vytváranieatraktívnych pracovných príležitostí s vyššou pridanou hodnotou.
  • -Vytváranie účinných a adresných politík aakcií a prijímanie kvalifikovaných rozhodnutí o ich priorizácii uľahčí metodika územnej atraktivityvypracovaná medzinárodnými expertmi Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD), ktorá je relevantná aj pre mestá ako hybné sily rozvoja regiónov.
  • -Kľúčový ukazovateľ• Kompozitný ukazovateľ - Index kvality života• Agregovaný ukazovateľ - Index podnikateľskej/ekonomickej aktivity
  • -Súvisiaca sektorová politika, koncepcia/stratégia:• Koncepcia rozvoja cestovného ruchu (v príprave)• Koncepcia rozvoja kultúry v meste Banská Bystrica do roku 2030
  • -Navrhovaná integrovaná stratégia:• Stratégia hospodárskeho rozvoja a konkurencieschopnosti mesta Banská Bystrica
  • +

    STRATEGICKÁ PRIORITA I. - PROSPERUJÚCE MESTO

    STRATEGICKÁ OBLASŤ 1. HOSPODÁRSKY RAST A MIESTNA EKONOMIKA
    Pre udržateľný rozvoj a zabezpečenie prosperity súčasných a budúcich generácií obyvateľov sa mesto Banská Bystrica do roku 2030 stane dynamicky sa rozvíjajúcim, konkurencieschopným a atraktívnym krajským mestom s cielene formulovanými politikami a účinnými akciami orientovanými na vytváranie podmienok pre lepšiu prosperitu všetkých aktérov územnej spolupráce, podnikateľov, inštitúcií celoživotného vzdelávania, inštitúcií verejnej správy, organizácií občianskeho sektora a obyvateľov mesta. Dynamicky sa rozvíjajúca inovatívna mestská ekonomika orientovaná na konkurencieschopné obchodovateľné sektory generuje pre samosprávu mesta dostatočné zdroje pre vyvážený a udržateľnýúzemný a strategický rozvoj, pre investície do inovácií, vzdelávania, digitalizácie, dopravy a zlepšovaniakvality mestského prostredia a verejných služieb. Produktivita miestnej ekonomiky, efektívnosť medzisektorovej a viacúrovňovej spolupráce poskytujú dobre spravovanej samospráve dostatočnú stabilitu pre poskytovanie kvalitných verejných služieb orientovaných na všeobecné blaho jej obyvateľov vrátane začleňovania ohrozených skupín obyvateľstva do života a ekonomiky mesta. Cestovný ruch je súčasťou mestskej ekonomiky a cielene využíva miestne zdroje a služby. Súčasne sa podieľa aj na komercializácii produktov kultúrneho a kreatívneho priemyslu a kultúrnych aktív.

    STRATEGICKÝ CIEĽ 1.1.
    Zvyšovať konkurencieschopnosť a atraktivitu mesta Očakávaná zmena Mesto Banská Bystrica bude zvyšovať dynamiku rastu a konkurencieschopnosti miestnej ekonomiky vrátane zvyšovania celkovej atraktivity územia mesta s cieľom prilákať nových investorov, talenty a zvyšovať návštevnosť. Investície do spolupráce a podpory aktérov územnej spolupráce prinesú vytváranie atraktívnych pracovných príležitostí s vyššou pridanou hodnotou. Vytváranie účinných a adresných politík a akcií a prijímanie kvalifikovaných rozhodnutí o ich priorizácii uľahčí metodika územnej atraktivity vypracovaná medzinárodnými expertmi Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD), ktorá je relevantná aj pre mestá ako hybné sily rozvoja regiónov. Kľúčový ukazovateľ• Kompozitný ukazovateľ - Index kvality života• Agregovaný ukazovateľ - Index podnikateľskej/ekonomickej aktivity Súvisiaca sektorová politika, koncepcia/stratégia:• Koncepcia rozvoja cestovného ruchu (v príprave)• Koncepcia rozvoja kultúry v meste Banská Bystrica do roku 2030 Navrhovaná integrovaná stratégia:• Stratégia hospodárskeho rozvoja a konkurencieschopnosti mesta Banská Bystrica

Potvrdenie

Please log in

Heslo je príliš krátke.

Zdieľať