Prejsť na hlavný obsah

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Changes at "Garant za MsÚ "

Avatar Administrátor

Názov (Slovenčina)

  • +Garant za MsÚ•

Telo (Slovenčina)

  • +Garant za MsÚ• Odbor rozvojových aktivít mesta
  • +Kľúčoví aktéri a partneri mesta• Ustanovizne vysokoškolského vzdelávania (UMB, AU, SZU, TUZVO…)• Základné a stredné (odborné) školy na území mesta a okolí• Vedecké a výskumné pracoviská a inovačné inštitúcie• Kľúčové združenia podnikateľov (napr. SOPK,…) a profesijné združenia• Organizácie neziskového sektora
  • +ŠPECIFICKÝ CIEĽ 1.1.2. Rozvíjať cestovný ruch, kultúru a kreatívny priemysel
  • +Očakávaná zmenaCestovný ruch, kultúra a kreatívny priemysel významne prispievajú k formovaniu identity územia a patriamedzi hybné sily rozvoja miestnej ekonomiky. Cestovný ruch a súvisiaca miestna ekonomika nadväzuje najedinečnú históriu územia, na bohaté hmotné a nehmotné kultúrne dedičstvo, zhodnocuje potenciálekosystémových služieb v miestnej ekonomike, vytvára moderné komplexné produkty v cestovnom ruchu atak prispieva k budovaniu atraktívnej, medzinárodne rozpoznateľnej a konkurencieschopnej destinácie.Kreatívny priemysel je celosvetovo dynamicky sa rozvíjajúcim udržateľným odvetvím a významne prispieva khospodárskemu rastu prostredníctvom kreativity, inovácií a diverzifikovaných nových foriem podnikania.
  • +Rozmanité inštitúcie kultúry a kreatívneho priemyslu pôsobia aj ako centrá vzdelávania a inšpirácie,ponúkajú prístupné platformy pre rôzne príbehy a pohľady na spoločnosť, podporujú porozumenie ainkluzívnosť medzi rôznymi skupinami obyvateľov mesta. Investíciami do príslušnej infraštruktúry apodporou do rastu kultúrnej a kreatívnej komunity mesto vytvára dynamické a inkluzívne prostredie, ktorénielen zabáva a vzdeláva, ale aj prináša pridanú hodnotu vo forme hľadania netradičných odpovedí nasúčasné spoločenské a environmentálne výzvy.
  • +Mesto zhodnocuje svoje skúsenosti a partnerské vzťahys mestami v zahraničí v hospodársky dôležitých oblastiach vrátane cestovného ruchu a kultúry. Zapojenie sado iniciatívy Nový európsky Bauhaus vytvára mosty medzi svetom vedy a techniky, umenia a kultúry. Mestoaktívne reaguje na zelené a digitálne transformačné výzvy a pozýva spoločne riešiť zložité spoločensképroblémy prostredníctvom spolutvorby krásnej, inkluzívnej a udržateľnej budúcnosti. Záväzok vočicestovnému ruchu a novým kreatívnym odvetviam a iniciatívam odráža odhodlanie mesta budovaťzmysluplnejšiu, prepojenejšiu a živšiu komunitu, kde sa umenie a kultúra s prepojením na nové technológiea spoločenské výzvy uznávajú ako piliere blaha všetkých obyvateľov a prosperity inštitúcií.
  • +Strategické intervencie a indikatívne akcie• INOVATÍVNE MESTO – Mestský inovačný hub – zhodnocovanie kultúrneho dedičstva pre podporumiestnej ekonomiky, kultúry a kreatívneho priemyslu a miestnych komunít (Kaštieľ Radvanských, Dom kultúry a Medený Hámor)• Rozvoj spoluprác a partnerstiev na miestnej, mestskej , regionálnej aj medzinárodnej úrovni vrozvojových aktivitách a projektoch, ktoré prepájajú cestovný ruch, kultúru a kreatívny priemysel aďalšie oblasti (vrátane akcií strategického významu, rozvoja kreatívnych centier a pod.),• Rozvoj destinačného manažmentu a stratégie a vízie mesta v oblasti cestovného ruchu, kultúry akreatívneho priemyslu (vrátane tvorby a aktualizácie tematických koncepčných materiálov v súvisiacichoblastiach
  • +ako je územné plánovanie, dizajn verejných priestranstiev a i.),• Rozvoj destinačného marketingu a budovanie identity mesta• Udržateľne využívanie kľúčového kultúrno-historického a prírodného potenciálu v ponuke cestovnéhoruchu, kultúry a iných voľnočasových aktivitách,• Rozvíjanie konceptu “Nový Európsky Bauhaus”• Prepájanie ponuky v cestovnom ruchu na produkty miestnej ekonomiky a ekosystémové služby územiaFunkčnej mestskej oblasti Banská Bystrica (tovary a služby ktoré „poskytuje“ príroda a jej biodiverzita -napr. čistý vzduch a voda, potraviny, drevo, zážitky v prírode a krajine...)• Využitie digitálnych nástrojov a nových technológií v cestovnom ruchuGarant za MsÚ• Odbor kultúry, športu a cestovného ruchu
  • +Kľúčoví aktéri• Organizácie poskytujúce služby začínajúcim podnikateľom• OOCR Stredné Slovensko, KOCR Banskobystrický kraj Turizmus• Kľúčové združenia podnikateľov• Organizácie zamerané na podporu podnikania• Ustanovizne vysokoškolského vzdelávania (UMB, AV, TUZVO…) a ďalšieho vzdelávania

Potvrdenie

Please log in

Heslo je príliš krátke.

Zdieľať